INSTRUKCJA ZARZĄDZANIA PLATFORMĄ SHAREPOINT ONEDRIVE Drukuj

  • sharepoint, onedrive, chmura, cloud
  • 0

Najważniejsze informacje

Microsoft SharePoint 2013 OneDrive to korporacyjne rozwiązanie biznesowe kierowane do organizacji, które cenią sobie najwyższy poziom zabezpieczeń przed zarządzaniem folderami oraz plikami wraz z ich udostępnianiem.

Instalacja

Aby zainstalować program na komputerze należy pobrać go ze strony w zależności od wersji oprogramowania Windows x86 lub x64 oraz pakietu Microsoft Office:

x32 - https://c2rsetup.officeapps.live.com/c2r/download.aspx?ProductreleaseID=GrooveRetail&language=pl-pl&platform=x86&token=3V9N8-W93CC-FQPB8-Y9WVF-TVGJ3&TaxRegion=PR&Source=OLSFCRequest&version=O15GA

x64 - https://c2rsetup.officeapps.live.com/c2r/download.aspx?ProductreleaseID=GrooveRetail&language=pl-pl&platform=x64&token=3V9N8-W93CC-FQPB8-Y9WVF-TVGJ3&TaxRegion=PR&Source=OLSFCRequest&version=O15GA

Po pobraniu przechodzimy przez proces instalacji oprogramowania.

Zakończenie instalacji umożliwia połączenie synchronizacji katalogów oraz plików dla oprogramowania OneDrive dla firm.

Logowanie

Jak zalogować się do systemu

Aby zalogować się do systemu należy w przeglądarkę internetową wpisać adres: https://onedrive.host-exchange.pl

Logowanie do SharePoint

W celu zalogowania wpisujemy login i hasło takie samo jak do skrzynki pocztowej, np.: użytkownik@domena.pl oraz hasło do skrzynki pocztowej.

Po pierwszym zalogowaniu otrzymamy komunikat na przeglądarce internetowej, że usługa jest w trakcie konfiguracji. Po kliku minutach zakończenie jej zostanie potwierdzone przysłanym powiadomieniem otrzymanym na skrzynkę pocztową.

Panel OneDrive

Po zakończeniu konfiguracji prywatnych zasobów OneDrive dla firm będziemy mogli wejść na ich zasoby klikając na zakładkę „OneDrive”

OneDrive

Przejście na zakładkę spowoduje wyświetlenie domyślnej listy katalogów:

Dokumenty w OneDrive

Synchronizacja z komputerem

Wyświetlenie listy dostępnych folderów oznacza rozpoczęcie procesu konfiguracji synchronizacji on-line z komputerem lokalnym po uprzednim zainstalowaniu oprogramowania zgodnie z wcześniejszymi zaleceniami.

Aby rozpocząć synchronizację należy nacisnąć link „SYNCHRONIZUJ” w prawym górnym roku:

Synchronizacja OneDrive
Następnie pojawi się okno aplikacji:

OneDrive

Naciskamy przycisk „Synchronizuj teraz” co będzie oznaczało połączenie komputera z zasobami OneDrive. Po zakończeniu synchronizacji będziemy mogli używać programu w trybie on-line jaki i off-line. Dostęp zasobów będzie dzięki kliknięciu w folder „OneDrive dla firm”.

Nadawanie uprawnień

Nadawanie uprawnień do folderów lub plików wykonywane jest za pośrednictwem przeglądarki internetowej.

Aby udostępnić innemu użytkownikowi folder lub plik w zasobach na komputerze klikamy prawym przyciskiem myszy „Udostępnij”.

Naciśniecie przycisku spowoduje otwarcie systemu w przeglądarce internetowej z oknem udostępniania. Aby wybrać osobę wystarczy rozpocząć wprowadzanie danych (imię lub nazwisko) osoby lub grupy której chcemy udostępnić informację:

OneDrive udostępnianie

Dodatkowo istnieje możliwość określenia uprawnień udostępnianej osobie, czy mają być do edycji czy tylko do wyświetlania.

Naciśniecie przycisku „Udostępnij” spowoduje wysłanie powiadomienia o udostępnieniu do wskazanych osób na adres email.


Czy ten artykuł pomógł?

« Wstecz