Co musisz wiedzieć

Marketing

Jak dodać zewnętrzną wiadomość e-mail z ostrzeżeniem - zapobiegaj fałszowaniu wiadomości e-mail w usłudze host-exchange.pl

Poczta e-mail to cenne narzędzie komunikacji, które pomaga docierać do ludzi na całym świecie. Dlatego hakerzy coraz częściej atakują e-maile w celu ich ataków phishingowych. Ataki phishingowe nie są nowe, ale hakerzy wykorzystują nowe techniki phishingu  które są trudne i trudne do wyśledzenia. Ogólnie rzecz biorąc, ataki phishingowe służą do kradzieży poufnych informacji. Podszywanie się pod pocztę e-mail to jeden z ataków phishingowych, w przypadku których nadawca na pierwszy rzut oka wygląda na prawdziwego, ale nie. Na przykład  nowa próba phishingu wymierzona w użytkowników poczty elektronicznej - w tym przypadku nadawca przedstawia się jako „dyrektor firmy”, ale w rzeczywistości tak nie jest.

Jak zapobiegać fałszowaniu poczty e-mail

Aby zapobiec fałszowaniu poczty e-mail, najpierw musimy znaleźć źródło oszustów. Ogólnie można go podzielić na następujące kategorie.

  1. Fałszywe e-maile z zaufanej domeny lub takiej samej, jak z domeny użytkownika
  2. Fałszowanie wiadomości e-mail od znanej nazwy użytkownika z domeną zewnętrzną

Fałszywe wiadomości e-mail z zaufanych domen: czasami fałszywe wiadomości e-mail wyglądają tak, jakby pochodziły z zaufanych domen lub są takie same, jak Twoja domena, ale nie. Spamerzy mogą łatwo sfałszować adres „Od”. Tak więc użytkownik w @domena.com może odbierać wiadomości e-mail od atakującego z nagłówkiem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Aby zapobiec tego rodzaju podszywaniu się, możesz skonfigurować DKIM (DomainKeys Identified Mail), SPF (Sender Policy Framework) itp.

Podszywanie się pod e-maile z domen zewnętrznych : w niektórych innych przypadkach osoby atakujące zarejestrują domenę firmy, pod którą się podszywają. Na przykład „damena.com zamiast domena.com. Ponieważ poczta pochodzi z prawidłowej domeny, DKIM nie może zidentyfikować spamu. Ze względów bezpieczeństwa dobrze jest powiadomić członków organizacji, gdy otrzymają pocztę z zewnętrznego źródła.

Aby zapobiec fałszowaniu nazwy e-mail, możesz ostrzec użytkowników, stosując kilka następujących metod.

  1. Dodanie „Zewnętrzne” w temacie przychodzących zewnętrznych e-maili 
  2. Ostrzeżenie / wyłączenie odpowiedzialności dla nadawcy zewnętrznego

W usłudze host-exchange.pl oferujemy każdemu Klientowi możliwość dodania w sposób automatyczny takiej informacji dla jego domeny. Pozwala to na zwiększenie czujności użytkowników podczas czytania wiadomości pocztowych.